Slovenija postaja vse bolj naša dežela

Slovenci smo čustveni in imamo radi slovensko. To potrjujejo številne raziskave in tudi naš življenjski slog, ki v kulturi, kulinariki, glasbi, turizmu in drugje čvrsto neguje slovensko tradicijo. Zelo veliko o tem pove tudi reklamni spot, ki vzbuja topla čustva in se ga vsi radi spominjamo …

videospot Gostje prihajajo
Videospot “Gostje prihajajo” iz leta 1986 je bil leta 2011 zaradi popularnosti posodobljen. Besedilo pesmi v spotu je napisal Dušan Velkavrh, avtor skladbe je Jani Golob.

Močno oglasno sporočilo “Slovenija, moja dežela” je v osemdesetih pomagalo graditi identiteto Slovenije kot turistične destinacije pa tudi sicer. V ospredje je namreč postavilo močan pomen slovenske tradicije in atribute Slovenije: lepote dežele, raznolikost pokrajine, gostoljubnost, prijaznost in marljivost domačinov ter predano skrb za tradicijo. Zanimivo, da so to tudi danes, trideset let kasneje, ključni in prepričljivi dejavniki prepoznavnosti Slovenije.

Promocijske kampanje vplivajo na ozaveščanje potrošnikov

Velike oglaševalske akcije imajo za ponudnike seveda tržno funkcijo, za državne institucije pa je namen oglaševanja predvsem vplivanje na zavedanje potrošnikov. Vsakoletne raziskave javnega mnenja med potrošniki so med drugim pokazale, da se potrošniki vse bolj zavedamo, da je kupovanje slovenskih živil in izdelkov smotrno, zdravo in vsesplošno koristno.

Kar sedemdeset odstotkov potrošnikov že preverja poreklo hrane

Tretjina potrošnikov v Sloveniji v svojo nakupovalno košarico nabere več kot polovico slovenskih izdelkov, kar je več kot spodbudno. Po raziskavah javnega mnenja so potrošniki za slovenske proizvode pripravljeni plačati tudi pet ali več odstotkov več kot še pred kratkim. Zelo razveseljiv je tudi podatek, da poreklo hrane s prebiranjem deklaracij na izdelkih preverja že sedemdeset odstotkov potrošnikov, kar je v primerjavi s tridesetimi odstotki pred začetkom promocije velik korak naprej.

Ste tudi vi med tistimi, ki izbirajo slovensko?

Najpogostejši vzroki za nakup slovenske hrane so kakovost izdelkov (31 %), večje zaupanje v slovenske proizvajalce v primerjavi s tujimi (26 %), svežina izdelkov (24 %) in podpiranje slovenskega gospodarstva (18 %).

Potrošniki se vedno bolj zavedamo prednosti poseganja po slovenski – lokalni hrani. Z njenim nakupom dobimo namreč nadvse pomembna zagotovila: hrana ni prepotovala na stotine ali tisoče kilometrov, pridelana je bila na slovenski zemlji, z nakupom lokalne hrane pomagamo lokalnim, domačim pridelovalcem in s tem pripomoremo k ohranjanju delovnih mest, s poznavanjem porekla živila zavestno skrbimo tudi za pravilno in polnovredno prehrano ter s tem za svoje zdravje.

Analize so pokazale tudi, da slovenski potrošniki postajamo bolj optimistični, kar pomeni, da smo z razvojem vrednot lokalne kakovosti na pravi poti.

Vir naslovne fotografije: www.slovenia.info; avtor: Lenarčič.


Sorodni članki

Zaupanje v doma pridelano hrano je vedno večje

V Celjskih mesninah predelujejo goveje meso z znakom »izbrana kakovost – Slovenija«. Povedali so nam, zakaj so dodatne notranje in zunanje kontrole nujne, kaj vse preverjajo in kaj imamo od tega potrošniki.   Izdelki z znakom »izbrana kakovost – Slovenija«…

Več...

Na kakšen način so zadruge, vključene v shemo »Izbrana kakovost«, vpete v gospodarsko in naravno okolje

Zadruge so pomemben posrednik med rejci in trgovci. Večina zadrug, vključenih v shemo »Izbrana kakovost«, od svojih rejcev odkupuje vse pridelano meso in jim tako zagotovi stabilnost v tržni verigi. V naslednjem intervjuju nam je Mitja Vodnjov iz Loške zadruge…

Več...

INFOGRAFIKA: Različni kosi perutnine in kako jih uporabiti

Pri izbiri perutnine se nikar ne omejujmo na vedno iste kose. Belo perutninsko meso je sicer bolj priljubljeno, a temno je sočnejše in pri pripravi se ne izsuši tako hitro – ne postane pusto. Da v mesnici ne boste v…

Več...
Vas zanima naša super hrana in aktualno dogajanje v Sloveniji?
Ostani na tekočem