Raziskave o EKO potrošnji in potencialu EKO proizvodnje v Sloveniji

Predstavljamo vam dve raziskavi o potrošnji EKO proizvodov in o potencialu EKO proizvodnje v Sloveniji, ki ju je po naročilu Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano izvedla agencija Aragon spomladi 2019.

1. Raziskava o EKO ponudbi, povpraševanju in potrošnji v Sloveniji

Raziskava o EKO ponudbi, povpraševanju in potrošnji v Sloveniji je pokazala, kakšne so nakupne navade Slovencev glede ekoloških živil, odnos do ekoloških živil, vpliv »ekološkosti« in ostalih dejavnikov na nakup. Preverili smo cenovno premijo ekoloških živil v primerjavi s klasično pridelavo, stopnjo poznavanja označb EKO in BIO, njihov vpliv na nakup ter stopnjo pozornosti potrošnikov na informacije, ki so navedene na živilih.

2. Raziskava potenciala proizvodnje EKO živil v Sloveniji

Raziskava potenciala proizvodnje EKO živil v Sloveniji, ki je bila izvedena med pridelovalci in predelovalci EKO proizvodov vključuje tudi raziskavo odnosa javnih zavodov do naročanja EKO živil. V raziskavi smo ugotavljali, kakšni so motivi kmetovalcev za ekološko kmetovanje, kakšen je pretok znanja in dostop do informacij, ko gre za EKO kmetijstvo, kakšno je stanje povpraševanja, načini pridobivanja kupcev in promocija. Raziskali smo prodajne poti za EKO proizvode, povprašali, ali so potrošniki za slovenske EKO proizvode pripravljeni plačati več. Raziskava daje vpogled v ključne izzive pri ekološkem kmetovanju, težave pri sodelovanju s trgovskimi verigami (pogled ponudnikov in pogled trgovcev). Predstavljene so težave v živinoreji na področju sodelovanja med pridelovalci in predelovalci. Ugotavljali smo bariere, s katerimi se soočajo kmetovalci pri prestrukturiranju v EKO kmetovanje. Kmetovalci so podali tudi mnenja o subvencijah, o pričakovanjih s strani države. Prav tako so na koncu podani možni scenariji razvoja slovenske EKO zgodbe.

Raziskave o EKO potrošnji in potencialu EKO proizvodnje v Sloveniji
4.8 (95%) št. ocen: 4


Sorodni članki

Meritve uspešnosti kampanje Naša super hrana

Uspešnost triletne promocijske kampanjo, pod sloganom »Naša super hrana« 2016-2019, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano kot naročnik spremlja sprotno glede na izvedene aktivnosti. Izvedene so bile tri meritve uspešnosti: začetna - pred začetkom izvajanja kampanje decembra 2016, druga novembra…

Več...

Ana Žontar Kristanc: Veliko mojega življenja se vrti okoli hrane

Ana Žontar Kristanc je mama dveh nadebudnih malčkov, TV voditeljica, avtorica bloga Anina kuhinja, podpisala pa se je tudi pod nekaj kuharic.  Z njo smo poklepetali o lokalni hrani in  znaku »izbrana kakovost – Slovenija«.Kuhinja in hrana sta pomemben del tvojega…

Več...

Povpraševanje po ekoloških pridelkih JE.

Za ekološko kmetijstvo je značilno okolju prijazno kmetovanje in spremljanje naravnih ciklov. Kmetovanje je zahtevnejše od intenzivnega in za uspešen pridelek je potrebnih veliko izkušenj. Ekološko kmetovanje  prinaša v primerjavi z intenzivnim predvsem varnejšo in bolj zdravo hrano, varovanje okolja,…

Več...

Prekmurska šunka

Kakovost, tradicija in predanost proizvajalcev so ustvarili neprecenljivo prepoznavnost slovenskih proizvodov, ki vse bolj prodirajo pa tudi na globalne trge. Med njimi je kar osem suhomesnih izdelkov, ki smo jih že zaščitili z zaščiteno geografsko označbo: Kraški pršut, Kraška panceta…

Več...
Vas zanima naša super hrana in aktualno dogajanje v Sloveniji?
Ostani na tekočem