Ste utrujeni? Mogoče vam primanjkuje vitamina B12

Vitamini imajo ključno vlogo pri številnih biokemičnih procesih v telesu. Ker jih telo ne more sintetizirati samo, jih lahko vnesemo le s hrano. Vitamine delimo na tiste, ki so topni v maščobah (A, D, E, K), in na tiste, ki so topni v vodi (C, B-kompleks in H).

Vsak dan bi morali v svoje telo vnesti več različnih vitaminov. Sadje in zelenjava ne vsebujeta vseh, zato jih moramo zaužiti tudi z drugimi živili. Tako se na primer vitamin B12, ki je med drugim potreben tudi za sintezo beljakovin, nahaja v živilih živalskega izvora, predvsem v rdečem mesu, drobovini, nekaterih ribah, jajcih, mleku in siru. Rastlinska živila ga vsebujejo le, če so fermentirana (npr. kislo zelje).

Zakaj potrebujemo vitamin B12?

Vitamin B12 ima zelo pomembno vlogo pri delovanju imunskega ter živčnega sistema (med drugim vpliva na zmanjšanje utrujenosti in izčrpanosti), prispeva k sproščanju energije pri presnovi, ima pomembno vlogo pri delitvi celic in sodeluje v procesu tvorbe rdečih krvnih celic. Poleg tega je potreben za nemoten potek mnogih presnovnih reakcij v našem telesu, ključen pa je tudi v obdobju nosečnosti in dojenja.   

                                       

Dnevne potrebe po vitaminih

Otroci od 13. leta dalje in odrasli potrebujejo 3 µg vitamina B12 dnevno. Potrebe po vitaminu B12 pa se povečajo v nosečnosti in pri dojenju. Takšen vnos se lahko doseže z mešano, pestro in uravnoteženo prehrano, saj se ta vitamin nahaja predvsem v živilih živalskega izvora.

V spodnji preglednici je razvidna vsebnost vitamina B12 v nekaterih živilih:

*PDV: priporočeni dnevni vnosi

Pomanjkanje vitamina B12

Pomanjkanje vitamina B12 se pojavi predvsem ob prehrani, ki popolnoma izključuje meso, mlečne izdelke in jajca.

Za optimalni vnos ustreznih količin vitamina B12 pa ni pomembno samo to, da uživamo živila živalskega izvora, ampak tudi to, da so ta kvalitetna. Takšno je na primer lokalno prirejeno in predelano meso, saj je njegova pot do naše mize kratka, živali pa so krmljene z več tradicionalne krme.

Preberite tudi:


Sorodni članki

Kako izbrati pravo meso

Prihaja čas piknikov, ko je meso osrednja hrana na krožnikih, zato je v tem času še posebej pomembno, da smo pozorni, kakšno meso izberemo. Ni vsako meso kakovostno. Ko kupujete meso, bodite pozorni, od kje izhaja in kako je bila…

Več...

[VIDEO] Kako izbrati najboljšo perutnino?

CustomGrill v svoji kuhinji in na delavnicah uporablja samo najbolj kakovostno perutnino. Uganete, katero? https://youtu.be/P1uTsTZhwaU

Več...

[VIDEO] Kako pravilno pripravite perutnino?

Imate radi piščanca? Kako ga najpogosteje pripravite? Pa veste, da se je priprave svetlih kosov potrebno lotiti drugače, kot rdečih? Poglejte, kaj svetuje CustomGrill! https://youtu.be/i_Vl4ZZhFY4

Več...

[VIDEO] Kako izbrati kakovostno govedino?

Matej iz CustomGrill pri svoji mesnih dogodivščinah prisega na izbrano kakovost. Preverite, kaj vse preveri pred nakupom! https://youtu.be/4QPvnIAiwB0

Več...
Vas zanima naša super hrana in aktualno dogajanje v Sloveniji?
Ostani na tekočem