Posegamo po naši lokalni hrani. Podpiramo naše lokalne pridelovalce, predelovalce, gospodarstvo in delovna mesta. O projektu Naša super hrana >

Slovensko mlado zelje poka od zdravja

Slovensko mlado zelje je že na voljo v trgovinah in neposredno pri pridelovalcih. Seznanite se, zakaj ga je koristno vključiti v polnovredno in zdravo prehrano.

Zelje ima že od nekdaj pomembno vlogo v prehrani ljudi, saj izstopa po izredno veliki vsebnosti antioksidantov, s čimer ugodno vpliva na zdravje. Znana je zgodba o kapitanu Cooku, ki je z zalogami zelja na dolgotrajnem potovanju z ladjo pri mornarjih preprečil pomanjkanje vitamina C ali tako imenovano bolezen skorbut.

Zelje je polno vitaminov

Zelje spada med vrtnine z najnižjo energijsko vrednostjo, zato je primerno za kateri koli tip prehranjevanja, hkrati pa je tudi izjemen vir prehranskih vlaknin, mnogih vitaminov in mineralov. Najvišje so vrednosti vitamina C, vitamina E in vitamina A, ki imajo močan antioksidativen učinek ter ugodno vplivajo na zaščito celic pred poškodbami in imajo varovalni učinek na srčno-žilni sistem.

Posebnost zelja je tudi ta, da ima visok delež žveplovih spojin, imenovanih glukozinolati, ki jim strokovnjaki namenjajo mnogo pozornosti predvsem zaradi njihovega antikancerogenega učinka.

Poznate hranilno vrednost zelja?

V preglednici je predstavljena okvirna hranilna vrednost v 100 g svežega in kislega zelja.

 Hranilna vrednost v 100 g svežega zelja%PDV*Hranilna vrednost v 100 g kislega zelja%PDV*
Energijska vrednost (kcal/kJ)27/1121 %12/511 %
Skupne maščobe (g)0,10 %00 %
-Nasičene maščobe (g)0,11 %0,050 %
Ogljikovi hidrati (g)52 %10 %
– Sladkorji (g)45 %11 %
Beljakovine (g)12 %23 %
Prehranske vlaknine (g)310 %27 %
Vitamini in minerali    
Vitamin K (µg)6688 %6283 %
Vitamin C (mg)3443 %2025 %
Folat (µg)3116 %3116 %
Vitamin B6 (mg)0,214 %0,214 %
Mangan (µg)3367168 %1407 %
Kalcij (mg)65181 %486 %
Magnezij (mg)15240 %144 %
Baker (µg)35035 %13013 %
Cink (mg)329 %0,33 %
Železo (mg)428 %14 %
Krom (µg)718 %513 %
Kalij (mg)26913 %28814 %

*%PDV: Za energijsko vrednost in makrohranila kot delež priporočenega vnosa (%PV) za povprečno odraslo osebo (8 400 kJ/2 000 kcal); za vitamine in minerale kot delež priporočenega dnevnega vnos (%PDV) za odrasle – upoštevajoč Prilogo XIII Uredbe (EU) 1169/2011. Za prehranske vlaknine kot delež običajno priporočenega vnosa za odrasle (30g). Vir: Različne podatkovne baze o prehranski sestavi živil.

Posegajte po lokalnem zelju

Zaradi kratkih transportnih poti in bistveno krajšega časa skladiščenja vam priporočamo, da izbirate lokalno pridelano mlado zelje. Tako kar najbolj ohrani svojo hranilno vrednost in ima najkrajšo pot od njive do vašega krožnika.

Ideja, kako pripraviti mlado slovensko zelje

Oglejte si preprost, a izjemno okusen in zdrav recept za pripravo sladkega dušenega zelja s paradižnikom, ki se prileže kot samostojna jed ali priloga. Recept najdete tukaj.

Povzeto po: Prehrana.si


Sorodni članki

Kislo zelje utrjuje našo moč

Smo v času, ko je skrb za odpornost našega telesa na prvem mestu. Pri nakupovanju lokalne in sezonske zelenjave v trgovinah in na tržnici sodi slovensko kislo zelje v sam vrh priljubljenosti.Zaradi visoke vsebnosti vitamina C kislo zelje krepi naš imunski…

Več...

Naše super kislo zelje

Čeprav smo večino pridelkov letošnjega leta že pobrali in zaužili je pomembno, da s svojo prehrano tudi jeseni in pozimi poskrbimo za ustrezen vnos hranljivih snovi. Na delovanje imunskega sistema vplivajo mnoga živila, med njimi tudi kislo zelje, ki je…

Več...
Vas zanima naša super hrana in aktualno dogajanje v Sloveniji?
Ostani na tekočem