Naša super hrana je naše super živilo

Pogosto se zanašamo na učinke marketinško imenovanih super živil, ki nas z obljubami vabijo s trgovskih polic ali fotografij spletnih trgovin. Podvrženi smo hitremu tempu, ki ga narekuje sodobni vsakdan in želji, da bi svojemu telesu omogoči vse tisto, kar potrebuje za ohranjanje vitalnosti. Najraje bi s čarobno žličko v enem zamahu zaužili vse tisto, kar je za nas najboljše. Tako se tudi hitro odločamo za nakupe, ki obljubljajo zdravje, energijo in pričakovane energetske vnose ali celo prihranke.

A izkazuje se, kot so sicer vedeli že naši dedki in babice, da je najboljša predvsem uravnotežena prehrana in zmernost pri njenem uživanju. Znanost iz dneva v dan preverja in odkriva nove lastnosti živil. Hiter tehnološki razvoj in globalna dosegljivost pa ustvarjata potrošniki svet, v katerem še nismo raziskali učinkov, ki jih prinašajo novosti sodobnega časa.

Naravna pridelava in zmernost

Stari znanci ali mediji nas v različnih oblikah obveščajo o novih živilih, ki prinašajo boljše počutje in učinkovitejše zadovoljevanje prehranskih potreb. Različni strokovnjaki potrjujejo koristi posamičnih sestavin. A zgodi se tudi, da ne upoštevajo celotne slike. Obljub na področju zdrave hrane je torej veliko in trditve si nemalokrat celo nasprotujejo.

Raziskovanje mikrobiote, malega sveta mikrobov v našem črevesju, je trenutno zelo aktualno prav zaradi nasprotujočih trditev; tako je zaslediti tudi informacije, da dodajani probiotiki našega črevesja sploh ne dosežejo zaradi predhodnega razkroja v želodcu.

Zato so se britanski znanstveniki lotili različnih testiranj. Tako so nedavno preverjali tudi smotrnost in koristnost uživanja fermentirane hrane oziroma naravnih probiotikov kot sta kefir in kislo zelje in jo primerjali z napitki z dodanimi probiotiki ter prebiotično prehrano. Ugotavljali so njihov dejanski vpliv na naš prebavni sistem.

Probiotični napitki vsebujejo specifične seve dodanih bakterij, najpogosteje kulture lactobacillus in bifidobakterije. Za fermentirano hrano je značilno, da vsebuje različne tipe bakterij, ki spodbujajo razvoj koristnih bakterij. Prebiotična živila pa vsebujejo sestavine, ki so vir hranil naši črevesni mikrobioti. Sem sodijo na primer zelena, koren cikorije, česen in čebula.

Testiranje so izvajali štiri tedne. V tem času so v tri skupine razdeljeni udeleženci poleg svoje običajne prehrane uživali tudi eno od živil iz navedenih skupin – kefir, prebiotično živilo ali napitek z dodanim probiotikom. Pred začetkom preizkusa in ob zaključku so jim preko blata in urina preverili in izmerili koristne metabolite.

Kefir, pridelan na tradicionalen način, se je izkazal najbolje.

Največji porast koristnih metabolitov so zaznali pri skupini, ki je uživala kefir in sicer so zaznali večjo količino bakterij lactobacillales. Prebiotična prehrana je omogočila porast koristnega metabolita butirata. Probiotični napitki pa v tokratni raziskavi niso pokazali nobenih sprememb mikrobov v črevesju, vendar naj dodamo, da so druge raziskave dokazale tudi spremembe pri njih.

bakterija

V vzporedni raziskavi so se posvetili različnim fermentiranim izdelkom in ugotovili, da se med živili razlikuje tudi prisotnost bakterij. Kot kaže je njihova prisotnost odvisna tudi od postopka pridelave – živila, fermentirana po tradicionalnem postopku, vsebujejo več bakterij kot kupljeni izdelki, na kar verjetno vpliva pasterizacija.

Super živila so torej naša super hrana. Tista, ki prihaja iz domačega okolja. Tista, ki je pridelana in predelana na način, kot so ga poznali že naši predniki. Tista, ki za dostavo do našega krožnika ni potrebovala dolgih transportnih dni.

Povzeto po BBC prispevku: Ali lahko na svoje zdravje vplivam s spremembo črevesnih bakterij.

Preberite tudi:

Naša super hrana je naše super živilo
5 (100%) št. ocen: 3


Sorodni članki

Kefir je najstarejši znani probiotik

Kefir je fermentiran mlečni izdelek, ki ga zaradi njegove penaste teksture in rezkega okusa lahko uvrstimo med osvežilne mlečne napitke. Njegova skrita moč je paleta človeku koristnih mikroorganizmov, ki blagodejno vplivajo na prebavo ter zmožnost absorbcije koristnih vitaminov in mineralov,…

Več...
Vas zanima naša super hrana in aktualno dogajanje v Sloveniji?
Ostani na tekočem