Posegamo po naši lokalni hrani. Podpiramo naše lokalne pridelovalce, predelovalce, gospodarstvo in delovna mesta. O projektu Naša super hrana >
OBVESTILO in NAVODILA za sektorja mleka in mesa o ponovnem začetku plačevanja prispevka za promocijo od 1.10.2020 dalje! Preberite več >

Gostilna Slovenija spodbuja prepoznavnost slovenske kulinarike

Blagovna znamka Gostilna Slovenija je bila leta 2012 vzpostavljena z namenom prispevati k sodobni gastronomski razpoznavnosti Slovenije in pomagati ohranjati kulturno dediščino države.

Naziv Gostilna Slovenija je doslej pridobilo 43 gostiln, eden izmed izhodiščnih pogojev pa je, da gostinska hiša nosi naziv “gostilna”, izjemoma “gostišče”. Gostilne v Sloveniji so namreč ena izmed sestavin naše dediščinske in sodobne kulinarične razpoznavnosti.

O tem smo podrobneje povprašali etnologa in soavtorja projekta dr. Janeza Bogataja, ki pravi: »da je pojem med drugim tudi v luči prihajajoče evropske regije gastronomije ena od ključnih sestavin, da pokažemo, kako je neka gostinska dejavnost, gostilna, kot izrazito družinska dejavnost, ki se je in se še vedno pogosto podeduje iz generacije v generacijo, ohranila v različnih družbenih sistemih in različnih časovnih obdobjih vse do današnjega časa in je bila vedno med nosilci pozitivnega razvoja gastronomije v Sloveniji. Številne inovacije so pri nas potekale ravno skozi gostilniško ponudbo

Kriteriji za pridobitev naziva

Sodelujoče gostilne morajo izpolnjevati pogoje glede zunanje in notranje ureditve lokalov ter morajo pridobiti zadostno število točk po mnenju strokovne komisije. Njihov jedilnik mora vključevati vsaj 80 odstotkov hišnih, krajevnih, regionalnih in vseslovenskih jedi, imeti pa morajo tudi vsaj 10-letno tradicijo. Prav tako so določeni še številni drugi kriteriji, kot so ustrezna glasbena kulisa, načini strežbe in vrsta drugih sestavin, ki sooblikujejo upravičenost do uporabe blagovne znamke in znaka Gostilna Slovenija.

Pomen blagovne znamke Gostilna Slovenija

Kot ključne dosežke in pomen blagovne znamke dr. Bogataj izpostavlja sledeče: »Eden izmed pomembnih dosežkov projekta Gostilna Slovenija je ta, da so gostilničarji začutili potrebo po tem, da se povežejo ter da so bili pripravljeni razvijati bodoči razvoj na lokalnem in regionalnem nivoju, ki sta dve usmeritvi, ki sta obče globalni, ne le slovenski. Danes namreč v sodobni gastronomiji sveta prevladujejo tri področja, in sicer lokalno in regionalno, jedi štirih letnih časov ter povezanost z dobaviteljskimi verigami. Vse to zagotavlja Gostilna Slovenija. Bi pa to področje v prihodnje zahtevalo profesionalizacijo s strani neke osebe, ki bi vse potrebno koordinirala in vodila tudi dokumentacijo

Kako lahko prepoznate Gostilno Slovenija?

Vsaka gostilna, ki si pridobi pravico do uporabe blagovne znamke in znaka Gostilna Slovenija, je na zunaj označena z izveskom in označevalno tablo pri vhodu. Oblikovanje izveska in znaka na tabli temelji na sodobni interpretaciji gostilničarske kulturne dediščine ter ponazarja šope oblanja in njihove razvojno mlajše stilizirane pločevinaste ter kovane inačice na fasadah gostiln v Sloveniji. 

Gostilna Slovenija logotip - izvesek zvon

Seznam gostiln, označenih z znakom Gostilna Slovenija

Seznam gostiln, ki so pridobile pravico do uporabe kolektivne blagovne znamke Gostilna Slovenija, najdete na spletni strani Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije.

Vir: OZS


Sorodni članki

Slasten slovenski kaki lahko naročite kar na dom

Pripravili smo seznam ponudnikov, pri katerih lahko naročite dostavo kakija na dom. Ne spreglejte tudi uporabnih nasvetov, kako ga porabiti.Dozoreli so prvi slovenski kakiji in zdaj je pravi čas, da jih vključite v svojo prehrano. Kaki je namreč pomemben vir…

Več...

Slovenske ribe za slovenske potrošnike

Ponovno smo se znašli v situaciji, ko je potrebno stopiti skupaj in tudi pri nakupu hrane ravnati čim bolj odgovorno. Ne pozabite v svojo prehrano vključiti rib, ki so pomembne za naše zdravje.Za vas smo zbrali kontakte slovenskih ribičev, ribogojcev…

Več...

Začenja se promocijska kampanja slovenskega sadja

V drugi polovici oktobra bo stekla nacionalna kampanja za promocijo lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov iz sektorja sadja. Kampanja s sloganom »Najboljše imamo doma« je zasnovana v sodelovanju s slovenskimi pridelovalci in predelovalci sadja pod okriljem Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo…

Več...

Priročnik o pomenu prehrane v času epidemije

Na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje so pripravili priročnik s koristnimi prehranskimi nasveti, namenjenimi posameznikom in družinam v času epidemije COVID-19.Prehrana je eden od dejavnikov, ki bistveno vpliva na naše celostno zdravje in dobro počutje. V tem času je zdrava…

Več...
Vas zanima naša super hrana in aktualno dogajanje v Sloveniji?
Ostani na tekočem