Slovenija postaja vse bolj naša dežela | Zgodbe o naši super hrani

Slovenija postaja vse bolj naša dežela

Slovenci smo čustveni in imamo radi slovensko. To potrjujejo številne raziskave in tudi naš življenjski slog, ki v kulturi, kulinariki, glasbi, turizmu in drugje čvrsto neguje slovensko tradicijo. Zelo veliko o tem pove tudi reklamni spot, ki vzbuja topla čustva in se ga vsi radi spominjamo …

videospot Gostje prihajajo
Videospot “Gostje prihajajo” iz leta 1986 je bil leta 2011 zaradi popularnosti posodobljen. Besedilo pesmi v spotu je napisal Dušan Velkavrh, avtor skladbe je Jani Golob.

Močno oglasno sporočilo “Slovenija, moja dežela” je v osemdesetih pomagalo graditi identiteto Slovenije kot turistične destinacije pa tudi sicer. V ospredje je namreč postavilo močan pomen slovenske tradicije in atribute Slovenije: lepote dežele, raznolikost pokrajine, gostoljubnost, prijaznost in marljivost domačinov ter predano skrb za tradicijo. Zanimivo, da so to tudi danes, trideset let kasneje, ključni in prepričljivi dejavniki prepoznavnosti Slovenije.

Promocijske kampanje vplivajo na ozaveščanje potrošnikov

Velike oglaševalske akcije imajo za ponudnike seveda tržno funkcijo, za državne institucije pa je namen oglaševanja predvsem vplivanje na zavedanje potrošnikov. Vsakoletne raziskave javnega mnenja med potrošniki so med drugim pokazale, da se potrošniki vse bolj zavedamo, da je kupovanje slovenskih živil in izdelkov smotrno, zdravo in vsesplošno koristno.

Kar sedemdeset odstotkov potrošnikov že preverja poreklo hrane

Tretjina potrošnikov v Sloveniji v svojo nakupovalno košarico nabere več kot polovico slovenskih izdelkov, kar je več kot spodbudno. Po raziskavah javnega mnenja so potrošniki za slovenske proizvode pripravljeni plačati tudi pet ali več odstotkov več kot še pred kratkim. Zelo razveseljiv je tudi podatek, da poreklo hrane s prebiranjem deklaracij na izdelkih preverja že sedemdeset odstotkov potrošnikov, kar je v primerjavi s tridesetimi odstotki pred začetkom promocije velik korak naprej.

Ste tudi vi med tistimi, ki izbirajo slovensko?

Najpogostejši vzroki za nakup slovenske hrane so kakovost izdelkov (31 %), večje zaupanje v slovenske proizvajalce v primerjavi s tujimi (26 %), svežina izdelkov (24 %) in podpiranje slovenskega gospodarstva (18 %).

Potrošniki se vedno bolj zavedamo prednosti poseganja po slovenski – lokalni hrani. Z njenim nakupom dobimo namreč nadvse pomembna zagotovila: hrana ni prepotovala na stotine ali tisoče kilometrov, pridelana je bila na slovenski zemlji, z nakupom lokalne hrane pomagamo lokalnim, domačim pridelovalcem in s tem pripomoremo k ohranjanju delovnih mest, s poznavanjem porekla živila zavestno skrbimo tudi za pravilno in polnovredno prehrano ter s tem za svoje zdravje.

Analize so pokazale tudi, da slovenski potrošniki postajamo bolj optimistični, kar pomeni, da smo z razvojem vrednot lokalne kakovosti na pravi poti.

Vir naslovne fotografije: www.slovenia.info; avtor: Lenarčič.


Sorodni članki

4. slovenski dan brez zavržene hrane

24. april že četrto leto zapored zaznamuje dan, posvečen problematiki zavržene hrane. Glavni cilj aktivnosti, ki potekajo na ta dan, je posameznike spodbuditi k zmanjševanju in preprečevanju nastajanja zavržene hrane. Predstavljene so tudi številne možnosti za uporabo živil, ki sicer…

Več...

Uporabni nasveti za manj zavržene hrane

Daleč največ hrane zavržemo zato, ker jo skuhamo preveč. Problematika zavržene hrane je vse bolj pereč problem, saj z njo zavržemo tudi vse vire, potrebne za pridelavo hrane. Pripravili smo uporabne napotke in nasvete, kako zmanjšati količino zavržkov v gospodinjstvih.…

Več...

Zmanjševanje zavržene hrane v Sloveniji: ključ do trajnostne prihodnosti

V sodobni družbi je vprašanje zavržene hrane vse bolj pereče. Nedavna študija, ki jo je izvedel Evropski svet za informiranje o hrani (EUFIC) v sodelovanju z Nacionalnim uradom za varnost prehranjevalne verige Madžarske (NÉBIH), Univerzo za veterinarsko medicino v Budimpešti…

Več...

Tradicionalni slovenski zajtrk navdih za sladko mojstrovino v oddaji MasterChef

V posebni oddaji priljubljenega kuharskega tekmovanja MasterChef so bili tekmovalci postavljeni pred zanimiv izziv, ki ga je zasnoval priznani slovenski chef Jure Tomič. Sestavine, ki so običajno del tradicionalnega slovenskega zajtrka, so tokrat postale osnova za inovativno sladico. Tekmovalci so…

Več...
Vas zanima naša super hrana in aktualno dogajanje v Sloveniji?
Ostani na tekočem