Najboljši podjetniki v kmetijstvu se predstavijo

Agrobiznis je spletni portal pod okriljem časopisa Finance, katerega namen je spodbujanje podjetništva in inovativnosti na področju prehranske samooskrbe. S svojimi zanimivimi in podrobnimi predstavitvami bralce seznanja s pozitivnimi zgodbami s področja slovenskega kmetijstva, čebelarstva, živinoreje in vinarstva. Na ta način je ugledni (in nekoč striktno finančni) časopis naše kmetijstvo počastil kot posebej pomembno panogo znotraj slovenskega gospodarstva – in prav je tako, saj je celotna panoga lani zrasla za kar enajst odstotkov! Kmetovalec – poklic, ki je še pred desetletjem vsaj v urbanih krogih veljal za nekako manj uglednega – je danes na samem čelu vlečnih konjev nove slovenske gospodarske rasti.

Ustvarjalci Agrobiznisa se praviloma osredotočajo na manjše pridelovalce in predelovalce kakovostne slovenske hrane. Pravijo, da jih še posebej zanimajo tisti, ki ves čas širijo obseg proizvodnje in s tem kažejo potencial, da se sčasoma prebijejo na sam vrh svoje niše. S svojimi prispevki je Agrobiznis postal pomembno spletno sidrišče za širjenje zavesti o vrhunski hrani in pijači slovenskega porekla.

Kot krono svoje celoletne dejavnosti so v Agrobiznisu tudi letos priredili veliko konferenco, na kateri so podelili tri velike nagrade za uspešno delovanje v preteklem letu.

Najprestižnejša med njimi je bila nagrada NAJBOLJŠI PODJETNIK V KMETIJSTVU. Zmagovalec je prejel podporni paket sponzorja Engrotuša v ocenjeni vrednosti 50 000 evrov in oglaševanje v časniku Finance, d. o. o., v vrednosti 15 000 evrov. Tretje mesto je osvojila Kmetijska zadruga Šaleška dolina, ki že peto leto prodaja ekološko goveje meso pod znamko Ekodar. Največ ga proda šolam in vrtcem, letos pa njeni čelniki načrtujejo za četrtino višjo prodajo kot lani in obenem še razširitev ponudbe na ekološko teletino. Na drugo mesto je Agrobiznisova eminentna žirija umestila Pekarno Težak iz Zreč, ki je najbolj očarala z izvirno idejo o kruhu iz ječmenovega slada, ki nastaja pri varjenju piva. Kruh nameravajo peči iz ržene in ječmenove moke, uvodne analize pa so že pokazale, da pripomore k zniževanju krvnega tlaka in blagodejno vpliva na presnovo. Posebno naklonjenost udeležencev druge Agrobiznisove konference si je podjetje iz Zreč prislužilo, ko je moderatorka omenila, da ima ob pekarni manjši hotel, kjer gostom med drugim ponuja pivske kopeli. Za zdaj, pravijo Zrečani z nasmeškom, ni bil še nihče tako žejen, da bi kopel popil.

Prvo nagrado je uplenilo Čebelarstvo Voglar, ki blesti predvsem po zaslugi svojih ekoloških marmelad in medu. Navdušujoč dvig tega družinskega podjetja se je začel, ko se je takrat dvanajstletni sin Luka navdušil za čebelarstvo. Danes so največji proizvajalec ekoloških marmelad pri nas. Žirija je bila posebej impresionirana nad tem, da so se med in marmelade Čebelarstva Voglar že pred letom in pol znašli na zajtrkovalnih mizah v nekaterih luksuznih pekinških hotelih.

Med občinstvom je završalo, kako je kaj takega sploh možno. Kako se kaj takega sploh lahko primeri malemu podjetju iz Šmarjeških Toplic? “Oh, preprosto,” je skomignil Luka Voglar z zmagovalnega podija,“malo smo imeli tudi sreče. Ob pravem trenutku smo spoznali gospo z dobrimi kontakti, našo ponudbo je razposlala na par pravih naslovov in Kitajci so bili potem tako navdušeni, da so nas prišli celo obiskat. In zdaj smo, kjer smo!” So take zgodbe o uspehu res lahko tako preproste, smo se zaprepadeno spogledali v občinstvu in si potem previdno prikimali: očitno so! Na podobno preprost način nam je Luka razložil, zakaj so si doma za naslednji veliki izziv izbrali pridelavo malin. “Hja, odločili smo se, da jih potrebujemo za marmelado, potem sem si na spletu malo pogledal, kako jih gojiti … Nakar sem si omislil prvi poskusni nasad in od takrat sem zasvojen!

Poleg nagrade NAJBOLJŠI PODJETNIK V KMETIJSTVU so na konferenci podelili nagrade v še dveh pomembnih kategorijah. Nagrado NAJBOLJ UREJENA KMETIJA po izboru podjetja Datalab.SI je prejela Kmetija Kolenko iz Črenšovcev, ki si je pod geslom ‘Krompir je naš svet’ na zasičenem trgu pred petnajstimi leti začela iskati prostor s prodajo olupljenega, vakuumsko pakiranega krompirja. Takrat je šlo za izvrsten primer inovativnega agrarnega podjetništva, saj so imeli v svoji niši zelo malo konkurence. Njihovi glavni prednosti, rad poudari Matej Kolenko, sta vrhunski, na domači kmetiji pridelan krompir in izjemno učinkovita veriga, po kateri ga spravijo do odjemalcev. Lani so olupili 120 ton krompirja, letos imajo v načrtu skok na 150 ton. Posebej ponosni so na to, da danes oskrbujejo večino šol v Pomurju, je pa res, da zaradi padca kupne moči v regiji interesente čedalje bolj iščejo v Ljubljani in okolici.

Prav od tam so tudi prejemniki tretje velike nagrade letošnje konference, namreč posebnega priznanja NAJBOLJ INOVATIVNO PODJETJE V KMETIJSTVU po izboru uredništva Financ. Na ljubljanskem barju je Posestvo Trnulja, ki sta ga Urša Kunz in Miha Pupis iz s trnjem prerasle podrtije počasi spremenila v cvetočo oazo ekološkega turizma. S postopnim dokupovanjem sosednjih parcel sta v desetih letih prišla do skoraj petdesetih hektarjev posestva, na katerem sta iz lesa zgradila hišo z gostinskim prostorom za šestdeset ljudi, apartmajsko hišo, silos ter hlev za koze in osle. Največ prihodkov jima prinesejo nočitve v petih apartmajih, ki jih kot edina v Sloveniji tržita tudi v okviru nemško-avstrijske verige Bio hotels. Pod lastno blagovno znamko prodajata lastna ekoživila, v kratkem pa nameravata krepko investirati v razrast mreže prodajnih avtomatov. Kot prva v Sloveniji sta začela že pred dvanajstimi leti pridelovati ekološko konopljino olje, trenutno pa razvijata še posebno aplikacijo za izračun ogljičnega odtisa, torej vsote izpustov toplogrednih plinov, ki jih pridelek povzroči od priprave zemlje za setev do nabadanja na vilice.

Za predstavitev drugih finalistov v vseh treh kategorijah žal nimamo prostora. Kar je velika škoda, saj si jo prav vsi zaslužijo. Mi pa smo prepričani, da bi bil ob tem marsikateri bralec pomirjen, koliko duha in inovativnosti je mogoče danes najti na malih slovenskih kmetijah. Da bo zaključna pozitivna nota popolna, dodajmo, da gre vsem trem lanskim zmagovalcem Agrobiznisa imenitno. Sodelovanje s Tušem (ki je bil lani edini sponzor) so še poglobili, s tem da domačija Grčin iz Podvina pri Polzeli razvija nove sokove, Kmečka sirarna Gorički raj je našla posvojitelje za koze, ki jih je dobila od partnerskega podjetja Bennytrade, Mlinarstvo Rangus pa je razvilo novo linijo brezglutenskih žit slovenskega porekla.


Sorodni članki

[VIDEO] - Rejka o prednosti vključitve v shemo »izbrana kakovost – Slovenija« za pridelovalce

V Sevnici smo obiskali rejko Slavico Kermelj, katere kmetija je ena izmed številnih, ki so vstopile v shemo »izbrana kakovost – Slovenija«. Na 18 hektarjev veliki kmetiji prebiva 24 živali, ki so deležne posebne pozornosti in nege. Za njih vsakodnevno…

Več...

Dan slovenske hrane

Iz dneva v dan je močnejša naša zavest o pomenu uravnotežene prehrane. Četudi sami pri sebi ne zmoremo vedno pravilno izbrati, nas vodi želja, da svojim najmlajšim omogočimo najboljše. Seveda izbira niti najmanj ni enostavna. Ponudba, ki polni sodobni čas,…

Več...

Naš super kaki

To je nezahteven za pridelavo, okusen in za naše zdravje izjemno koristen sadež. Dozori pozno jeseni in bliža se čas, ko se ga bomo spet lahko naužili. Običajno okrogli plodovi so zreli v oranžni, rdeči ali rumeni barvi. Kaki vsebuje…

Več...
Vas zanima naša super hrana in aktualno dogajanje v vaši regiji ter v celotni Sloveniji?
Ostani na tekočem