Lokalno mleko in mlečni izdelki: da ali da?

Mnogi strokovnjaki vključujejo mleko in mlečne izdelke  v t.i. »popolna« oziroma »funkcionalna« živila. Zaradi visoke vsebnosti življenjsko pomembnih hranil, kot so beljakovine, kalcij  in nekateri vitamini, je mleko  koristno živilo  v vsakodnevni prehrani. Pomembno je za izgradnjo mišic in kosti, športnikom pa lahko služi kot odlična rehidracijska pijača.

Kozarec mleka
Kozarec mleka

Mleko kot pomemben vir najrazličnejših hranilnih snovi

Čeprav mleko vsebuje približno  87 % vode, je izjemno bogato z beljakovinami, mineralnimi solmi in vsebuje vrsto pomembnih vitaminov. Seveda pa ne smemo pozabiti, da je mleko tudi glavni vir kalcija, ki igra ključno vlogo pri rasti.

Mleko in kalcij

Kalcij ne igra le pomembne vloge pri rasti in razvoju otrok, temveč je pomemben dejavnik zdravja kosti. Poleg nekaterih vrst zelenjave in mineralnih vod so mleko in mlečni izdelki skupaj osnovni prehranski vir za vnos kalcija v telo. Zato je uživanje mleka in mlečnih izdelkov lahko pomemben vir zagotavljanja naših dnevnih potreb po kalciju. Vnos kalcija v telo lahko tako uravnavamo z uravnoteženo prehrano.

Mleko in beljakovine

Mleko je tudi pomemben vir aminokislin, ki so sestavni del beljakovin in skupaj s kalcijem igrajo ključno vlogo pri izgradnji kosti. Aminokisline delujejo na telo in njegovo rast. Mlečne beljakovine vsebujejo vse življenjsko pomembne aminokisline, ki jih moramo pridobiti s hrano.

Zato je nadvse pomembno, da otroci uživajo zadostne količine mlečnih izdelkov v času svojega razvoja, pri starejših pa igra mleko pomembno vlogo pri preprečevanju nastanka osteoporoze.

Mleko in šport

Mleko in mlečni izdelki so koristen sestavni del prehrambnega načrta vsakega športnika, saj so odlični za regeneracijo mišic, poleg tega pa pripomorejo k obnovi mišičnih tkiv po poškodbi. Zaradi vsebnosti mlečnega sladkorja lahko mleko športnikom po vadbi hitro nadomesti sladkor, vsebuje pa tudi veliko vode in sol, zato lahko služi tudi kot rehidracijska pijača.

Mleko in šport

Mlečni izdelki so na vašem jedilniku lahko vsak dan

Tako kot pri vseh živilih se tudi priporočljive količine vnosa mleka v telo od posameznika do posameznika razlikujejo. Velja pa splošno prepričanje, da naj bi zdrav odrasel človek zaužil približno od 400 do 600 ml mleka dnevno oziroma ustrezno količino mlečnih izdelkov, npr. lonček jogurta in dve rezini sira. En deciliter mleka, na primer, vsebuje 120 mg kalcija, podobna količina ga je tudi v 10 g trdega sira.

Za uravnoteženo prehrano je pomembno, da v svoj jedilnik vključimo tako mleko kot različne mlečne izdelke, ki lahko imajo dodaten blagodejen vpliv na naše telo. Jogurt, kislo mleko in  kefir, na primer, poleg beljakovin in kalcija vsebujejo tudi mlečnokislinske bakterije, ki so lahko koristne za našo prebavo.


Sorodni članki

Nina Dolenc o pomenu znaka »Izbrana kakovost – Slovenija« z navedbo KMEČKI

Vas zanima, kakšne so prednosti znaka »izbrana kakovost – Slovenija« z navedbo KMEČKI, kaj nam zagotavlja in zakaj so ti izdelki kvalitetnejši? Odgovore na vsa ta vprašanja nam je zaupala Nina Dolenc iz kmetije Dolenc pri Radovljici.https://www.youtube.com/watch?v=N_dpx1CbQ9w&t=39sFjbE

Več...

Monika Ravnik o tem, kaj pomeni znak »Izbrana kakovost – Slovenija« z navedbo KMEČKI

Nekatere mlečne izdelke, ki spadajo v shemo »Izbrana kakovost«, lahko najdemo označene z znakom »Izbrana kakovost – Slovenija« z navedbo KMEČKI. Z Moniko Ravnik, predsednico Združenja kmečkih sirarjev smo se pogovarjal o tem, kaj nam zagotavljajo izdelki izbrane kakovosti z…

Več...

Posebnosti proizvodov z zaščitnim znakom izbrana kakovost Slovenija

Mlečni in mesni proizvodi, pridelani in predelani v Sloveniji, že v veliki meri nosijo zaščitni znak »Izbrana kakovost Slovenija – država pridelave in predelave«. Tako označeni proizvodi imajo posebne lastnosti, ki se lahko nanašajo na pridelavo oziroma predelavo oziroma kakovost…

Več...
Vas zanima naša super hrana in aktualno dogajanje v vaši regiji ter v celotni Sloveniji?
Ostani na tekočem